dinsdag 8 mei 2012

Biomoestuinieren

Jaja, de vogels hebben hun ei al gelegd en 't is hier dan eindelijk zover: de eerste groentjes zitten in de tuin! Met twee maanden vertraging begonnen. 
En zo'n grote mond, veel blabla, een cursus volgen bij Velt, veel uitstelgedrag en misplaatste excuses, etc. etc. Maar zelf iets uitvoeren? 
Vandaag dan dus pas. Grote schande, maar ze staan er nu toch.

Naast het feit we een veel te natte en noordgericht tuin hebben, hebben we ook vier poezen. 
Heel leuk en gezellig, maar gezien het baasje de tuin een beetje verwaarloost, geven ze de border die als moestuin moet dienen de functie van kattenbak. Zucht.

Vorig jaar zag ik via facebook echter het briljante idee passeren met kippengaas en potjes om de moestuin en de nog kleine plantjes te beschermen tegen katten en hun alles behalve geschikte mest voor bio-groentjes!
Mijn kennis pakte het heel netjes, strak en professioneel aan, ik ging voor de snelle versie... off course :o


vier courgetteplantjes en een aubergine. 't is een begin toch?!



Het potje bladpeterselie achter op deze laatste foto houdt het kippengaas wat op zijn plaats.
Het zou ook allemaal netjes kunnen met kippengaas aan houten latjes getimmerd en dan van die schuine 'deuren' daarmee van aan de muur naar beneden die je kan optillen, maar ja... dat is één van die veel te veel ideeën die ik had en gezien het slecht weer, manlief die er deze week niet is en mijn seutgehalte, vond ik het zo ook prima, for now.

Eén stuk border is dus aangepakt, dat waar het minste onkruid stond. 
Maar er is nog werk aan de winkel...


links...


en rechts...

kuchkuch...

Voorlopig houden we het bij kijken naar dit:


Goed?

To be continued... (Da's althans de intentie!)




2 opmerkingen:

  1. Goed idee inderdaad! Wij hebben zelf geen katten, maar ik zou eigenlijk ook wel iets van afscherming moeten leggen... er komen hier namelijk véél katten op bezoek.

    En wat de courgetteplantjes betreft: zo veel! Wij hadden vorig jaar 2 plantjes gekocht en gelukkig is er eentje opgegeten door slakken, want met 1 courgetteplant hadden wij meer dan genoeg voor 2 personen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel, ik had 2 plantjes gekocht, bleken daar telkens 2 stekjes in te zitten ;o Nu, wij eten hier minstens 2 courgettes per week weg, dus dat lukt wel denk. We hebben ook een diepvries! Eerst maar eens afwachten of het iets wordt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...