donderdag 3 mei 2012

Het geheim: Pindakaas!

Een tijdje terug kwam ik ergens een receptje tegen waarbij er een lepel pindakaas in de tomatensaus ging. Heerlijk was dat, dus ik experimenteer er af en toe eens mee.
De rest van deze kleurrijke gerechten kwamen gewoon uit mijn mouw rollen, af en toe heb ik toch ook eens zo'n bui.


Pinda-tomaten-curry (hoewel er geen curry aan te pas komt, bij gebrek aan een beter verzinsel)
1 rode ui
2 teentjes knoflook
wortels in schijfjes, lichtjes voorgekookt (hoeft niet, wat je zelf verkiest)
1 groene paprika
(wat voor groenten je ook vindt in je koelkast kunnen bovenstaande vervangen uiteraard)
1 blik tomaten
geutje sojaroom
1 soeplepel pindakaas
peper, zout, paprikapoeder en gember

Gekruide courgette en tofu
1 ui
1 courgette in schijfjes
peper, zout, oregano en rozemarijn
1 bakje gekruide tofureepjes (Albert Heijn)

Deze gerechten kwamen in onze borden in gezelschap van pasta en een salade met tomaten, radijsjes, komkommer, pijnboompitten en een mosterdvinaigrette uit de hand van manlief.



Alles zeer enthousiast onthaald door hubbie, dochterlief hield het bij pasta en mayonnaise en salade... de 'ik wil geen groenten of andere"prut"-fase' blijft maar duren :s

En het is vegan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...