vrijdag 10 februari 2012

De birdfeeder omringd door katten...

Een week terug viel plots de eerste sneeuw. Op minder dan 2 uur lag er bijna 5 cm. Enkele uren later (net tijdens de vrijdagavondspits, de natuur heeft zo zijn timing :)) hield het op en dat was het dan... 
Sneeuw viel er niet meer bij, maar nu, een week later is ze nog steeds te zien hier en daar.

Van mij mag er gerust nog wat vallen ofwel moet het voorjaar worden, maar zo in between maakt me rusteloos. We zijn de felle kou van -15° niet gewoon, ook onze huizen en waterleidingen niet en vele mensen hebben kleine of grote problemen met huis, tuin en auto door de barre winteromstandigheden de voorbije week. Bij ons viel het al bij al gelukkig mee en ik begin ook stilaan te wennen aan de kou.

Wel werd het tijd om EINDELIJK eens één van mijn favoriete Pins in de praktijk om te zetten

 
De originele blogpost komt hier vandaan. Simpeler kan het niet: 
Besmeer een wc-rol met pindakaas (of speculoospasta, choco... wat je staan hebt will do the tric!) 
en rol deze door vogelvoer. 
Een touwtje erdoor en hop!


Ik kocht ons vogelvoer bij Aveve.

Het spijtige van de zaak is echter dat ik nog geen vogel gezien heb sindsdien! :(
4 katten in de tuin helpen misschien niet echt, maar ik zie dat dat bij anderen geen belemmering vormt? 
Of zijn ze te ver gevlucht voor de kou en de sneeuw nadat de krokussen hen hadden wijs gemaakt dat de lente eraan zou komen?

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...