donderdag 2 februari 2012

Tofu op een stokje en bonen uit blik


Een dubbel pak tofu in de koelkast met een vervaldatum die op morgen staat. Niet dat we dat laatste zo nauw nemen, op dat vlak heb ik ondertussen genoeg gezien en geleerd, maar toch efficiƫnt die dingen eerst te verwerken. Verder vooral veeeeeeeeeeel paprika en wortels.

Plots had ik zin om tofu-brochettes te maken. 't Is eens wat anders en de simpelheid zelfve: steek stukjes tofu en stukjes paprika op een stokje en klaar! Eventueel kan er nog vanalles op uiteraard (ui, courgette, paddestoelen,...), maar wij hielden het daar bij.
In de pan ging veel olie, ketjap, provinciaalse kruiden, paprikapoeder, peper en zout.
Natuurlijk zou een dagje of een nachtje marineren van de tofu nog veel beter geweest zijn, maar in huize freubelementen zijn we vaak niet zo vooruitziend, zeker niet betreffende de 'wat gaan we eten?'-vraag.

Marinades vind je googlend makkelijk op het internet.



Als sidedish een van mijn favoriete recente ontdekkingen dankzij vriendin M.: witte bonen in tomatensaus met gember! Ik bakte eerst wat ui en look, stukken wortel en keerde daarna het blik bonen in tomatensaus erbij om. 
Gember, peper en zout maken dit fantastische gerecht af!
Wel ontdekte ik ondertussen dat er veel verschil is in de smaak van verschillende merken, ik neem daarom niet het goedkoopste blik bij de supermarkt. Mijn voorkeur gaat momenteel naar die van Heinz, maar ik moet hiervoor toch nog eens een kijkje nemen in de bio-supermarkt. 


We aten er pita-broodjes bij en mijn dochter het kliekje pasta van de dag voordien, maar alles kan hierbij uiteraard, couscous, aardappeltjes, rijst... pick your choice!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...