zondag 18 december 2011

Eindelijk: de tissue-box!

Goh, wat een creatief weekend is dit! Ventjelief achter het keyboard, gitaar en andere knoppekes en ik maakte al meer in de voorbije 2 dagen dan in de laatste weken bij mekaar!
Zouden de regen en de kou er voor iets tussen zitten?

Toen ik begon te haken in het voorjaar stond deze als een van de eerste dingen op mijn to-do-list, 't werd dus hoog tijd dat hij eindelijk realiteit werd!
Eigenlijk is het veel minder werk dan ik had gedacht, op een paar uurtjes is hij klaar. 
Er gaat wel meer wol in dan je zou verwachten.


Leuk als cadeautje ook vind ik, stijl makkelijk aan te passen naar smaak en goesting.

Hier vond ik de tutorial, maar wat de hoeken betreft moest ik toch een aanpassing doen. Bij het beëindigen van de rijen kwam ik niet goed uit om op de juiste plaats terug de granny-steek te maken en een nieuwe rij te starten. Daarom bevestigde ik de wol daar waar wordt geëindigd en begon dan opnieuw aan het einde van diezelfde granny-steek om een nieuwe rij te starten.
Heel creatief met kleur ben ik niet geweest, vond de herfstlook van deze versie wel leuk. 


Het onderkantje deed ik zelf anders, niet de schelpensteek maar het ging als volgt:
Na voldoende rijen granny-steken deed ik een rij vasten in een nieuw kleur.
Volgende rij: 3 losse, *sla 2 vasten over en doe een dubbel stokje in de 3de vaste. Dan 3 dubbele stokjes in de opening die je net creëerde en zet vast met een vaste in de volgende vaste van de vorige rij*.
2 losse en herhaal van * tot *.

Ik vond iets gelijkaardigs in mijn boek met haaksteken, snapte echter de uitleg niet en maakte er uiteindelijk zelf dit van ;)
Nu maar hopen dat jullie mijn uitleg wel snappen :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...