zaterdag 26 november 2011

Van T-shirt tot juweel!

In het voorjaar vond er bij mij thuis een workshop van Hooked@Home plaats waarbij we met zpagetti haakten. 
De tas in kwestie staat nog altijd in 'bijna af'-modus ergens in de dressing... mjah :s
Ondertussen ontdekte ik dankzij Pinterest (oh, wat een verslaving is dat toch!) dat er veel meer mogelijkheden zijn met zpagetti naast haken en dat je het dure spul nog zelf kunt maken van oude T-shirts ook! Van upcycling gesproken!

Via deze link vond ik hoe je de 'T-shirt yarn' of zpagetti maakt en dit zijn mijn eerste bolletjes:
3 oude te korte (gekrompen of scheefgetrokken) T-shirts van mij en eentje uit hubby's collectie 'old and oversized'.


Ook ontdekte ik gaandeweg dat een simpele omtrek uit een T-shirt op zich ookal heel leuk is: 
simpel, stoer en leuk te combineren.



Heb tal van ideeën met dit spul, maar dit is het eerste experiment:
Ik stikte de 6 repen aan elkaar aan een kant, vlocht er 3 tot halfweg, maakte een knoop en stikte dan de andere 6 uiteinden aan elkaar. Uiteindelijk overlapte ik beide uiteinden met het systeem dat in deze video voor een armband werd gebruikt. (uitleg daarover vanaf 10:30)


To be continued...dit is fantastisch spul om  mee te werken!

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...