woensdag 23 november 2011

Lasagna van wortel en bloemkool

Gezien er 2 aangebroken en 2 ongeopende dozen lasanga-bladen in de voorrandkast stonden, vond ik een lasagna wel gepast gisteren, het is dan ook lang geleden dat ik er nog eentje maakte.
Mijn gebrek aan een ECHTE oven doet mij de zin in dit soort gerechten afnemen, ik moet het dan ook doen met zo'n combi-microgolf-ding waarbij je af en toe een mes tussen de deur en het bovenblad moet steken zodat de deur naar beneden wordt gedrukt, anders draait hij gewoon niet. :s

Anyway, moeilijk gaat ook en ik trek mij op aan het feit dat dit bijdraagt aan mijn deel van 'consuminderen'. (maak ik mezelf wijs dus, want I hate the stupid thing! 
'k Had ooit een Smeg en ja, once you had one... ;))

Desondanks is er toch iets eetbaars uitgekomen en vegan en wel!

Ik kookte een halve bloemkool en een 4-tal grote wortelen beetgaar.
Daarnaast maakte ik een bechamelsaus met soyamelk en liet ik 4 lookteentjes in wat olie en een blik tomaten sudderen met peper, zout, veel thijm (ik kruid op het gevoel) en 2 laurierblaadjes.
(verse tomaten zou beter zijn uiteraard, maar ik ben meestal lui in de keuken ;))

De tomatensaus liet ik een 20-tal minuten sudderen zodat de smaken goed opgenomen werden en mengde deze daarna met de bechamelsaus (laurierblaadjes verwijderen!) en daarna ging dit over de groentjes en werd alles gemengd.

In de beboterde ovenschotel werden de welbekende laagjes gevormd en alles ging nog 20 minuten in de oven op 180 graden. De lasagnavellen heb ik wel lichtjes voorgekookt omdat ik al eerder gehad heb dat de mededeling op de doos 'voorkoken niet nodig' alles behalve de waarheid benaderde.


Zelf vond ik het niet heel erg waw, maar toch lekker! Misschien iets meer zout de volgende keer, pijnboompitten of noten zou misschien een lekker extraatje kunnen zijn erbij. 
Dochter en echtgenoot aten hun bordjes leeg en de rest ging de volgende dag mee naar 't ventje z'n werk... niet slecht dus.
Hij deed er nog kaas overheen, voor de niet-vegans of degene zonder koemelk-allergie kan dit uiteraard!


Bedenk me nu ook dat ik eigenlijk niet zeker ben of de pasta vegan was of met ei... iets om op te letten dus in mijn wanna-be-part-time-vegan-proces!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...