zondag 24 juni 2012

Schatten op de rommelmarkt

Rommelmarkten afstruinen... al altijd een heerlijk tijdverdrijf gevonden, sommige jaren doe ik er een heleboel, andere jaren geen. Met een verhuis voor de boeg kriebelt dat echter altijd destemeer.
Vorige week nog stonden we na een grondig opruimactie in kasten, zolder en tuinhok, zelf op eentje.
8 langwerpige curverkratten vol kinderkleding van 6 jaar ver waar ik emotioneel maar geen afstand kon van doen sleepte ik mee en dat ging als een trein, maar heb er nog steeds 5 (kratten dus te verstaan) over.
Ook daar deden we een paar koopjes voor onszelf, maar 2 weken daarvoor vond ik toch een paar speciallekes die ik hier nog wou delen, samen met die van vandaag.

Zo'n oldfashion naaidoos, een heerlijk stuk is dat toch! Als ik er al eens eentje tegen het lijf liep in de kringloopwinkel liet ik hem echter altijd staan wegens het prijskaartje van 35-45 euro, wat ik toch beetje duur vond. En dat was goed, zo bleek, want de adoptie van deze op de rommelmarkt kostte me welgeteld 1 euro! Onvoorstelbaar juichte ik stil vanbinnen!
Er zijn wel wat verfspatjes of zo op aan de bovenkant, dus ze verdient nog eens een opfrisbeurt, maar dat zal voor na de verhuis zijn denk ik, in één ruk door met de lange lijst andere schilderwerken!
Hopelijk heb ik dan niet teveel last van uitstelgedrag.
En deze: de print alleen al trok me als een magneet!
En cupido schoot haar pijl toen ik haar opende: het bleek een oude cassettebandjes-doos te zijn. Wat een nostalgie!
Met het plastiek steuntje voor de cassettes ben ik niet zoveel, maar dat kan er zo uitgenomen worden. (ooit gooide ik het restant van mijn collectie weg... een mens doet al eens stomme dingen en dit is er eentje van).
Maar hoedanook, ben gek op dit valiesje wat me slechts 2 euro armer maakte. Waarvoor het zal dienen is nog niet duidelijk, maar allicht krijgt het een opbergfunctie in de freubelkast.

Deze  drie retro LP-bakken konden we op de kop tikken voor 5 euro. Vorige week nog kwam ik precies dezelfde tegen op een online tweedhandssite, waar ze aan 10 euro per stuk gingen!
Hubbie heeft op zolder een hoop LP's staan die een belangrijk stuk uit zijn verleden symboliseren en dus een grote emotionele waarde hebben. Zonde dat die gewoon in dozen zitten eigenlijk. De meest bijzondere LP-hoezen kregen hier echter een plekje in onze bureau annex muziekstudio.
En ja, we houden van oranje dus ook deze blonk in onze ogen: een echte oude weegschaal van Stube in perfecte staat voor, je gelooft het nooit, 3 euro!
En eentje die tot 12kg kan, maar ook nauwkeurig weegt om te bakken. Het gammele plastiek ding dat we tot nu toe gebruikten was vaak onnauwkeurig!
Nog een stel leukerds voor in een hippe keuken: deze 3 vintage scheppers kregen we samen voor 1 euro!
En ook een superkoopje: een paar nieuw uitziende Campers voor 2 euro!
En ze pasten perfect... echt niet om te laten liggen, want ik heb maar één paar leuke platte schoenen en die hebben hun beste tijd gehad.

Omwille van dagelijkse drama's van verdwenen sleutels hier in huis vond manlief al een tijdje dat we een sleutelkastje moeten nemen. Of het zal helpen weet ik niet, maar deze deed in elk geval precies aan onze verwachtingen!
Het is een zwaar en heel oud scheerkastje eigenlijk. De dame van wie we het kochten zei dat het van haar opa was toen hij jong was, zo'n 90 jaar geleden. En we kregen het voor 10 euro.
Het duurste stuk van de dag, maar het is het toch echt wel waard!

Alles hierboven samen dus voor 24 euro. Hoe geslaagd kan een rommelmarkt zijn?!
Niet alles wat we tijdens deze drie rommelmarkten verzamelden staat hier nu beschreven, maar laat ons zeggen dat dit mijn favorieten zijn.

Ondertussen druk in de weer met de voorbereiding van de verhuis en de chaotische zomerplanning onder controle krijgen. En al dat bijkopen helpt natuurlijk niet echt wat inpakken betreft, maar gelukkig gingen er ondertussen ook verschillende stukken hier de deur uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...