zaterdag 21 april 2012

Appeltasje

Zo blij ben ik met dit tasje! Kan niet wachten tot dochterlief het te zien krijgt! She'll love it.
Heel druk weekend maar kreeg dit toch in stukjes en beetjes tussendoor voor mekaar.
Het gaat eigenlijk best vlot!
En het helpt me vluchten van de stress tussen het heen en weerhollen door... sssstt ;)


De inspiratie vond ik hier, maar maakte er een lang lintje aan ipv een korte, zo draagt prinses haar tasjes het liefst nl. (en ik ook ;))

Ik starte met 27 losse (dit wordt de breedte van je tas, je kunt uiteraard zo breed gaan als je zelf wil)
Rij 1: stokje in elke losse vanaf de 2de van de haaknaald. 2 losse en draaien.
Rij 2: stokje in elke steek. 2 losse en draaien.
Herhaal dit tot je dubbel gevouwd de hoogte krijgt die je wenst. Bij mij was dat 30 rijen.

Vouw het lapje dubbel en begin aan een kant onderaan de zijkanten dicht te haken met vasten door de beide zijkanten heen.
Eens boven haak je losse zolang als je je lintje wil hebben, hier waren dat er 150. 
Hecht vast aan de andere zijkant bovenaan met een halve vaste (TIP: let erop dat het lintje niet gedraaid zit als je het vast zet ... ahum ahum) en haak verder met vasten de andere zijkant dicht, opnieuw door beide lapjes heen.
Dit alles deed ik met hetzelfde kleur als het tasje, maar dat kun je zelf kiezen.


Neem een andere kleur (hoeft eigenlijk niet persé, maar ik hou van veel kleurtjes) en hecht vast onderaan één kant van het lintje en haak vasten in de lossen van de eerste kleur tot het einde en hecht vast.

Het appeltje is geweldig en niet moeilijk! Op de blog waar het appeltasje staat werd doorgelinkt naar de uitleg hier.

Appeltje erop vast naaien, draadjes hechten en klaar! Superleuk om te doen!


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...