zondag 29 januari 2012

De onderschatte voetjes van een baby van 2 weken.

Wie had dat gedacht, dat ik nog ooit eens babyslofjes zou haken?! 
Toen ik zwanger was en mijn dochter werd geboren was ik veel minder creatief en kocht gewoon alles wat ik leuk vond zonder veel nadenken, ook meestal nieuw. 
Mijn visie (en levensstandaard!) is nogal veranderd sindsdien, om van een understatement te spreken!

Mijn dochter kreeg er een zusje bij, iets wat ze al jaren wenste! 
Het bracht wel veel verwarring teweeg, want niemand op school had bij mij een dikke buik gezien. 
Klopt, want het zusje kwam dan ook bij het nieuw samengestelde gezin van papa op de wereld en leg dat hele verhaal maar eens uit aan kinderen ;)

Naast de vraag van prinses (6j) hoe kindjes dan wel niet in een buik terecht kwamen (:o), kwam ook de vraag of ik iets wou maken voor haar zusje.
Mijn eerste idee was een dekentje, maar het werden toch slofjes. Hier vond ik het patroon en haakte met een haaknaald nr3. Om het schattigheidsgehalte op te krikken wou ik er een bloemetje opnaaien en haakte ik deze roos. Meteen bleek die echter veel te groot in verhouding tot het slofje, dus maakte ik nieuwe op basis van 16 lussen, wat dus maar een derde is.

De grote roos vond ik niet verloren en naaide deze op een broche-speld wat een leuk bijpassend accessoire werd voor op een jasje of trui en ook langer kon gedragen worden.

Het resultaat zag er zo uit:


Spijtig genoeg bleken de slofjes toch te klein voor een baby van 2 weken (patroon gaf aan 0-6 maand). Duidelijk een veel te kleine haaknaald gebruikt, dus die moeten opnieuw! Heb prinses meegedeeld dat ze de kleintjes alvast voor haar pop kan gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...